Hakuna Mapumba

30 oktober 2017

Welcome on board of Ethiopean airlines: om middernacht diner en om 04.00 ontbijt.
Is dit een bourgondisch complot?

Op 4 oktober aangekomen in Jo'burg.
Eerste les: reizen met Chris is een gokspel: zijn backpack won de race op de bagagecarrousel, de eerste lokale valuta van Pris ging naar een pint.

Het begin van onze reis, klaar voor avontuur, vertier en adembenemende momenten.
Tweede les: een internationaal rijbewijs is niet gelijk aan ons Belgisch papiertje.
Bijna moesten we onze vrijheid op stal laten staan (God damned bureaucratie) maar met puppy eyes en een dikke pruillip konden we dan toch van start gaan.

Onze route van Jo'burg via de Long Tom pass naar Graskop was met een kleine detour, we waren reeds de verkeerde kant aan het rijden richting Kaapstad. Tja, onze innerlijke gps stond nog niet goed ingesteld. Een mooie route om te starten!

Pas op potholes! Na de fantastische pas rijden we de banden bijna 3x in "frieten".
Links rijden met het stuur aan de rechtkant, loslopend wild, het is toch even anders dan de N9 of de E403.

Graskop of mistkop, het was ons niet heel duidelijk.
We bezoeken Pilgrims Rest (een oud mijnstadje), lager gelegen in de bergen.
Wat weg van het bustoerisme, bevinden we ons op een leuke urbex site, helemaal ons ding!

Let's do the Panorama route and some hiking --> NOT!
We wijzigen onze plannen verder noordwaarts door aanhoudend slecht weer. Tja, wat is een Panorama route zonder panorama.

We donderen via een dirtroad the Morning sun reserve binnen.
Chris zijn rally skills gepaard met overmatig transpireren, heeft de karmaknop aangezet en ik als vrijwillig slachtoffer opende the gate naar het meest idyllische plaatsje of de kookpot!?
We hebben geluk: ons tentje kunnen we opzetten in een bushcamp, het is voor enkele dagen ons eigen paradijsje.
Heerlijk zo echt kamperen tussen de dieren (niet de big five). 😄

Op naar de wilde beesten in het bekendste park van ZA, Krugerpark. Nog maar net onderweg en twee bavianen begroeten ons met een sekspartijtje op de baan.
Hakuna Matata!

We nemen 6 dagen om van uiterst noord naar uiterst zuid te cruisen.
Eenmaal door de Pafuri poort spotten we een koppeltje "pumba's", het doet ons denken aan 2 net vertrokken reizigers. 😉
Volledig in de sfeer krijgt de wagen een naam: de Pumba mobiel!
Tijdens onze safari zien we grappige taferelen met the big 4 in de hoofdrol. Het luipaard was ons te slim af. De avonden vullen we met een fles wijn en zelf gekookt potje naast de tent, zalig zo the basic life. Zelfs de hyena's langs de afsluitingen lachen de hele nacht.

Volgende keer: Adventurous Swaziland en hopelijk foto update. Internet sucks here!

Groetjes Pris en Chris

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade